Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Talismantillverkning - en kort introduktion  (läst 2251 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Loophole

  • Old Drugdealer
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 929
Talismantillverkning - en kort introduktion
« skrivet: 2008-11-24, 10:39:51 »
Jag har försökt läsa mig till lite om Talismantillverkning och till slut har jag (troligen) kommit på hur det funkar. Guiden som jag huvudsakligen lutat mig mot finns här: http://www.warhammeralliance.com/forums/showthread.php?t=181672

Den första referensen på sidan går till en bild på Photobucket som man nog bör ladda ner om man är intresserad av Talismaner

Jag hänvisar också till HammerWikin: http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Talisman_Making

Jag tolkar det hela enligt följande:
1) Den enda komponent som bestämmer Talismanens slutgiltiga effekt och duration är färgen på fragmentet.
2) Övriga komponenter avgör tillsammans med fragmentet styrkan av effekten.
3) Typen av effekt avgörs av fragmentets suffix.
4) För att öht kunna använda sig av ett visst fragment/curio/essence etc krävs en tillräckligt hög skill i Talisman making. Högre skill tillåter också lite billigare tillverkning.
5) Man kan lyckas göra ännu bättre verisoner genom crittar.
6) Det finns en hel del buggar kvar i systemet.

Ovanstående nämner inget om duration, men förmodligen gäller följande:
Fragile: Nybörjartalismaner, kan ha så kort durationstid som 30 minuter.
Vita: 8 timmar
Gröna: 2 dagar
Blåa: 5 dagar
Lila: Permanenta


Exempel:
Jag har ett Grönt fragment (- sand, någonting), skill 50, med suffixet "Sand". Jag har en Vit curio och en Vit essens, båda lvl 50. Jag har ett Blått gold dust lvl 25. Enligt listan till vänster ger detta mig en totalpoäng på 10+9+9+7=35  Eftersom närmaste lägre "Talisman-tier" är 24 och närmaste högre är 40 blir detta en tier 3 talisman. Då fragmentet är grönt kommer talismanen att ge +7 i statbonus. Suffixet "Sand" gör att detta är en talisman som kommer att öka mina Wounds med 7. Det gröna fragmentet ger mig en durationstid på 2 dagar.

Här har jag inte optimerat användandet av mina resurser. I exemplet ovan skulle jag fått samma talisman om jag bytt mitt essense eller curio mot en vit lvl 25 och det blåa guldstoftet mot en vit lvl1. Det skulle ge mig samma fragment med 10+9+5+1=25 poäng och alltså fortfarande +7 wounds i 2 dagar med fina komponenter sparade. Jag skulle också kunnat byta guldstoftet mot ett lila lvl 50 och fått 10+9+9+12=40 och hade då fått en tier 4 talisman med +8 wounds i 2 dagar.

Ovanstående exempel kräver dessvärre att du har 200 i Talisman making. Lägre levels gör också att du får använda lite finare komponenter. Har du lägre level lägger du till +1-+4 på required level för att få samma slutresultat (vg se bilden).

Det verkar skitdyrt att levla talismantillverkning, men nu när jag åtminstone har ett hum om hur det funkar skall jag testa med min alt.

:hi / Loophole
Eagles may soar, but weasels dont get sucked into jetengines


A bullet may have your name on it, but a grenade is adressed "to whom it may concern".

Everything happens for a reason. But sometimes that reason is that you are stupid and make bad decisions.

Utloggad Tahlanos

  • Gameoholic
  • =[OG]=Medlem
  • Posting predator
  • *****
  • Antal inlägg: 4 698
  • mmm.....
    • OG
SV: Talismantillverkning - en kort introduktion
« Svar #1 skrivet: 2008-11-24, 15:02:10 »
 :thumb Loppan.

Jag har suttit och letat efter en BRA lista för Apotekar jobbet också.. men hittar bara en massa konstiga. Den bästa jag hittade var denna länken.

http://vboards.stratics.com/showthread.php?p=880126

scrolla ner och hitta dom som ser ut så här.

DYES

Goblin Green Dye
Main.........: Verdant Leaf Extract (Trenchant Black Pea Seed - Special Moment)
Container...: Wooden Mortar
Ingredients: Cloudy Water, Cloudy Water, Dusty Fusk

Golden Yellow Dye

Main.........: Honeycomb Extract
Container...: Wooden Mortar
Ingredients: Cloudy Water, Cloudy Water, Dusty Fusk

Scorched Brown Dye

Main.........: Resinous Brown Extract (Swallow Revine Seed - Special Moment)
Container...: Wooden Mortar
Ingredients: Alum Root
AVAST CLEARED !

 

Senaste inlägg