Registrera
 

Old Gents Society



Nästa LAN


Författare Ämne: Skit Blocket!  (läst 3083 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
Skit Blocket!
« skrivet: 2009-09-15, 15:51:10 »
Varför lägger folk inte upp sina jäkla katter på Blocket??
Här sitter jag och uppdaterar flera gånger i timmen och vad får jag, en hund eller en bil lite då och då. Men ingen katt...

Sommaren är ju slut och alla dumma personer som släppt ut sina katter under sommaren har med all säkerhet kattungar nu.
Och varför när de väll lägs ut, är det övervägande delen hanar?
Jag gillar hankatter bättre än honor, men av både det ena och andra skälet vill jag nu ha en hona men det finns ju inga att få tag på... Eller jo det gör det ju, men inga i de färgerna jag vill ha eller fortfarande ung och formbar.

Jag begär väll inte för mycket?

Jag vill bara ha en kattunge, hona, frisk, "billig", allergi vänlig och gå i rätt färgschema för vårat hem och kläder... - Det är väll inte för mycket begärt??

 :headbang
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

guest1511

  • Gäst
SV: Skit Blocket!
« Svar #1 skrivet: 2009-09-15, 16:29:34 »
Färgschema haha!!
Men iofs Röd/Orange kisse > Alla andra kissar

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Skit Blocket!
« Svar #2 skrivet: 2009-09-15, 16:30:38 »
Vad är rätt färgschema? Jag har en arbetskamrat som tog hand om en övergiven sommarkatt och har nu fått 6 kattungar.

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Skit Blocket!
« Svar #3 skrivet: 2009-09-15, 17:04:31 »
1. Googla "katthem".

2. Välj och vraka.



=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Pruneboy

  • Old pacifier
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Guru of spam
  • ******
  • Antal inlägg: 7 028
  • (╯°□°)╯︵ ┻━┻)
    • http://www.dn.se
SV: Skit Blocket!
« Svar #4 skrivet: 2009-09-15, 17:59:08 »
Mjau?


;)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Skit Blocket!
« Svar #5 skrivet: 2009-09-15, 18:29:36 »
Crimson, kollat på de olika katthemmen runt om i Gbg, och jag får säga att jag e besviken på deras "arbetssätt" (i brist på bättre ord) har jobbat med djurhem i Tyskland och vi i Sverige har en del att arbeta med, vill inte belöna deras sätt att hantera vissa saker på genom att köpa en katt av dem. Då tar jag hellre å köper direkt av nån som slarvat men tar sitt eget ansvar genom att sälja/omplacera.

Skall vara långhårig eller, rex-blandning. Helst röd. Men även grå, beige eller "sköldpaddas färgad"
Men du vet att jag bor i Gbg va?
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Airam

  • Old Genta
  • Global moderator
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 304
SV: Skit Blocket!
« Svar #6 skrivet: 2009-09-15, 20:00:50 »
Tyvärr passar inte de här kattungarna in på dina önskemål. De är svarta och vita. Och bonnkatter. Men söta. :)

Däremot har jag en kusin som föder upp Rex-katter. ;)




:whisper Jag är lite då och då på västkusten/i Göteborg. ;)

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Skit Blocket!
« Svar #7 skrivet: 2009-09-15, 20:25:42 »
Av ekonomiska själ får det ju bli "bondkatter" Men det skadar ju inte om det är lite rex, Mein con eller liknande i, bra för allergiker och för Jens som hatar hår =)
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Crimson

  • Old Klottrare
  • =[OG]=Medlem
  • En fot i graven
  • *****
  • Antal inlägg: 1 980
    • Jörn Joghans and his Art
SV: Skit Blocket!
« Svar #8 skrivet: 2009-09-15, 20:47:16 »
Crimson, kollat på de olika katthemmen runt om i Gbg, och jag får säga att jag e besviken på deras "arbetssätt" (i brist på bättre ord) har jobbat med djurhem i Tyskland och vi i Sverige har en del att arbeta med, vill inte belöna deras sätt att hantera vissa saker på genom att köpa en katt av dem. Då tar jag hellre å köper direkt av nån som slarvat men tar sitt eget ansvar genom att sälja/omplacera.

Det hade jag ingen aning om. Det är bra att du som ska skaffa katt är insatt i situationen, och gör ett intelligent val baserat på personligt ställningstagande. Mer sådant. :)  :supporter


=[OG]= GW Division Coach
---
#OBEY

Utloggad Johnny Hazard

  • =[OG]=Medlem
  • The God of posting
  • ******
  • Antal inlägg: 9 040
  • - TK? Men du hade ju fel kläder!
SV: Skit Blocket!
« Svar #9 skrivet: 2009-09-15, 21:50:54 »
Min syrra föder upp Heligia Birmor (ej för allergiker) och är frivillig på Fia-Hemmet http://www.fiahemmet.se/ men kan tänka mig att det är lite långt för dig.

Har själv lämnat in en sommarkatt till Fia-Hemmet som vi hittade och den blev omplacerad i ett nytt hem.
« Senast ändrad: 2009-09-15, 21:54:53 by Johnny Hazard »


"It's time to kick ass and chew bubble gum. And I'm all out of gum."
"My Big Fat Excuse is on cooldown!"

Utloggad deathdealer

  • Old Skipper
  • =[OG]=Ledningsgrupp
  • Phantom of the forum
  • ******
  • Antal inlägg: 8 391
  • frustra laborat qui omnibus placere studet
    • http://www.deathstar.se
SV: Skit Blocket!
« Svar #10 skrivet: 2009-09-15, 22:22:42 »
Det KAN bli så att våra lilla Jack Sparrow måste lämna oss....
Inte säkert, men i händelse av detta, så har jag en Norsk Skogskatt...som är helt underbar....

Men jag återkommer isåfall.....


DD - inte långt från Götet


Jag förlorade oskulden när jag vart 13....men fick tillbax den när jag gift mig.....

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Skit Blocket!
« Svar #11 skrivet: 2009-09-15, 22:49:57 »
@ DD, jag antar att Jack är en hane?
Mina föräldrar har tagit hand om min hane för att jag gick över för att jobba natt. Under de åren de haft honom har han blivit en ute katt och det är inte rätt att ta in honom igen. Därför söker jag en ny katt. En hona för att Ichi The Killer inte skall bli psykiskt misshandlas som han blev sist jag försökte inkorporera en ny katt i hans liv, en svart historia vid namn Stalin. Behöver vara en hona för att minska riskerna för trauma om jag någonsin för dem samman.
En kattunge för att kunna forma den "efter mina egna behov" och för att den inte skall fatta bättre och tro att det är helt rätt att leva inne.

Jag antar att jag är jäkligt petig. Men vill göra rätt för så många. Jag vill ha en katt med personlighet, en egen personlighet. Vill inte se någon av mina gamla katter i den, lite därför jag e petig med färgen.
Sedan en hona för att skall det vara en inne katt får den färre sjukdomar än en (kastrerad) hankatt. Honan kommer passa bättre med Ichi och långhårig eller rex-blandningen är lätt städad för Jens skull...

Kommer inte bli någon raid och köpa första bästa katt, men kollar ändå blocket efter uppdateringar för att jag skall vara först på tur om "rätt katt" dyker upp.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Skit Blocket!
« Svar #12 skrivet: 2009-09-19, 16:51:30 »
Ja, rätt katt dök upp. Katten heter Kitty men det skall vi allt bli två om...

Nu till det roliga, kvinnan som hade katten va allergisk men älskade katten väldigt mycket så jag ville inte vara för petig och "hästhandla" -undersöka katten. Men borde nog gjort det. I bilen pratade vi om nya namn till Kitty. Det ena sämre än det andra.
När vi kom hem och jag äntligen kunde undersöka henne, kolla andedräkt, tänder öron med mer isåg jag att hon hade ett par väldigt fina kulor...
Bara tiden kan utvisa om Ichi, min gamla kommer uppskatta detta. Men tills dess behöver Kitty ett nytt namn som går bra med hans rätta natur.
Några förslag?
Ichi betyder 1 på Japanska, Ni betyder 2. Men Ni är svårt att få den att lyssna på.

*tog bort länk som inte funka längre*
« Senast ändrad: 2009-09-21, 18:41:38 by Brynja »
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

Utloggad Ceder

  • =[OG]=Medlem
  • Spammer legend
  • *****
  • Antal inlägg: 5 808
  • Ninjalooter
    • http://www.vet.inte.nån.nu
SV: Skit Blocket!
« Svar #13 skrivet: 2009-09-19, 17:06:15 »
niban, kaizoe, shunkan, daini är väl bra?

Alla de betyder enligt da interwebb "second" på japanska. Sen varför tror du inte att ichi kommer gilla lillen? Har ett par hankatter förut själv och de har inga problem med varann..

Utloggad Brynja

  • =[OG]=Honorary Member
  • Två fötter i graven
  • *
  • Antal inlägg: 2 254
  • whish my life had a soundtrack
SV: Skit Blocket!
« Svar #14 skrivet: 2009-09-19, 20:50:30 »
När Ichi va ung (1 år) tog jag in en till katt, en hane. men han va för ung så han blev lite störd och tävlade om uppmärksamhet och va elak mot Ichi. Så jag gav till slut bort honom. (stalin asså, inte ichi)
Nu bor Ichi med mina föräldrar och är utekatt. Mamma säger att han ofta är i slagsmål, tror inte han är på den vinnande sidan, men vem vet.
Vill ju inte skaffa en hane till som kommer bli elak mot honom de få gångerna de träffs. Men denna verkar lugn så tror Ichi kommer sätta honom på plats om så skulle behövas.

hehe, katter är sådana egoister. Till för några timmar sedan va han hemma hos någon annan och de va det bästa som hänt honom. Och nu har han fått mat och nosat sig omkring och hittat mitt knä. Vägrar att lämna mig.
WoW
Outland: Brynja - NE
Argend dawn: Vortec - Troll

*Vilande*

Diablo III
Europ: Brynja - WD

*Vilande*

 

Senaste inlägg