Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Säg att jag har en budget på max 8 000 kr och jag behöver:Processor (64 bit är krav)Moderkort (ska stödja PCIe & SLI, helst nForce, passiv kylning är önskvärt, inte krav)RAM minne 2 GBGrafikkort (PCIe, SLI, passiv kylning är önskvärt, inte krav)Nätdel (utöver ovan ska det orka med 2 st SATA HD och 2 st DVD brännare)Finns det ö h t någon rimlighet att för max 8 000 kr få till ovan och att det är användbart för drygt 2 års spelande?
Dock vill du ha snabba SATA2 diskar som du ska diskstrejpa (raid 0) för bästa hastighet (vi skiter i säkerhet - fart är allt!! ).
Hella Jag testade att installera Windows XP 64 bitars. Och alla spelen laggade apa då!
8kkr lär INTE räcka till en burk som ska hålla 3 år, men väl en som håller i 1½-2 år. Det som oftast är problemet är ju grafiken och minne. Och de bör du räkna med att få byta ut eller utöka inom 1½-2 år. Se till att du har lediga minnesplatser för att kunna peta in 2 Gb till, annars lär du svära ve och förbannelse senare!I dina 8kkr, har du räknat med låda/PSU och diskar eller tar du dem från gamla datorn? För då har du ju sparat en bra slant där. Dock vill du ha snabba SATA2 diskar som du ska diskstrejpa (raid 0) för bästa hastighet (vi skiter i säkerhet - fart är allt!! ).
Citat från: Johnny Hazard skrivet 2006-11-15, 09:54:13Dock vill du ha snabba SATA2 diskar som du ska diskstrejpa (raid 0) för bästa hastighet (vi skiter i säkerhet - fart är allt!! ).Hallå Prunis! Raid, hur var det med det nu då?