Wizard finns redan, de avslöjades för 3 månader sen =), kanske de du mena..
De som tar lång tid, med Starcraft2 är ju att, de ska vara så balaserat mellan 3 lagen som finns! varje lag som ska kännas unikt att spela både som krigsföring snygg design skön lore på. Starcraft2 kommer bli nästa generations schack bräde, eller de nog de vill åstakomma iallfall =)....
Starcraft1 historia:
Tittar tillbaks på deras starcraft1, de spelas fortfarande, i Korea så finns en egen spel tv kanal där tävlingar körs live. Där föds hela tiden nya stratgier till, de för att, de sjukt, bra gjort, med alla, enheter, som plockar varandra på så många olika sätt. Spelet utvecklar hela tiden nya slags spel stilar, de som gör spelet lång livat =)...
Rob Pardo, som är lead designer för blizzard,(Starcraft2) sa i en interjuv, att varje ny enhet som en utvecklare kommer med, ska ersätta en gammal enhet, men med ny design ny funktion, men de ska ändå kunna jämföras med den gammla. Dessutom ska de vara starcraft style på det! Så att inte plockar ifrån de andra spelen, att raser känns som starcraft represtanter inte, nåt ifrån wow/diablo/warcraft/.... Även om de plockar mycket ifrån varandra, så måste hållas innom ramarna! De tror tar lång tid....
Diablo3:
Diablo3, Kommer bli helt galet bra! I diablo2 så händer inte så mycket när du når slut leveln, du kan köra pvp, sen köra uber runs, med andra spelare! Magice finda, de som spela på en spelmaskin i princip! hehe...
De jag tror blizzard kommer plocka in är instancer/dungeons som finns med i wow..
Blizzard sa själva i en interjuv, så kommer att ha 5 spelare som mest i en grupp! Men att mer spelare var under diskution. Jag tror att, de kommer ta in samma system som wow, har med 5 mans instancer! De så jädra klockrent!! Dessutom ha quest i spelet, sen hack and slash stil,där monster dör, och sprutar blood hehe...
Jag längtar personligen mest till diablo3, de för att, jag spelade ju diablo serien i 8 år.. Starcraft, kändes för min del bäst som singelplay, för gillade loren och musiken.. Gillade försig musiken i diablo2, också, men jag tyckte starcraft1 gjordes sig bäst spel mässigt i singel spel!!! (Bara för att jag sög i multiplayer hehehe)
Urshh vad jag pratar mycket hahaha.. Efter 2 sälj på jobbet 4 koppar kaffe känner jag mig så laddad