Hej RythmDivine.
Jaha!?......
Nu måste jag vara lite fräck och konfrontera dig i din utsago.
Med tanke på tiden du engagerade dig i ämnet (00:18:09) samt att du saknar substans i det du säger så undrar jag om inte tyngdpunkten ligger mer på att med regelboken i hand greppa tillfället i ett tappert försöka nå status med att profilera dig. För jag kan då inte se någon annan anledning i sammanhanget då ordet
klan inte ens är angivet.
Var i min utsago anges det att =TWP= är en klan?
Det är nämligen så att jag lite avigt inställd till just begreppet
klan av rent psykologiska skäl. För som det är i många så kallade klaner så drabbas en del människor av en psykodynamisk destruktivitet som föranleds av den ofta förekommande gruppdynamik som lätt kan uppstå i en mindre grupp människor med samma intressen. Risken finns då att många korrumperas av det negativa inflytande som uppstår och som i vissa fall kan leda till en så kallad hierarki, och däri ligger de negativa i begreppet klan. Tyvärr tenderar vissa grupper (klaner) att falla i ett slags "vi och dom" tänkande där den enskilde inges i en falsk känsla av säkerhet i skydd av gruppen.
Många känner till att det finns saker man inte kan komma undan från med att stänga ute den delen då de har en benegenhet att slå tillbaka på den enskilde i någon form vilket skapar ett mycket sämre utgångsläge för den drabbade och dess omgivning. Om det då ligger ett tryck från något obearbetat i bakgrunden så har det en benegenhet att komma till ytan vid situationer där individen påminns om något förgånget som smärtar. Det enda som fodras är en utlösande faktor för att starta en reaktion och i och med det har då en process tagit form som ofta leder till egoistiskt destruktiva handlingar. Tyvärr ligger det lite i människans natur att slå ifrån sig sin egen delaktighet när saker och ting kommer till sin spets vilket till stor del handlar om självförnekelse och avsaknad av självinsikt.
Jag har sett många exempel på detta när jag varit ute och spelat på klaners serverar. Rent globalt så vittnar historien om många sådana händelser vilket fått ödesdigra konsekvenser där det i stort set genererats från en enda individ och dess sätt att påverka sin omgivning till ett destruktivt leverne.
Många människor strävar efter att leva som individer samt att få gehör för det. Det paradoxala är att alla vill men få vågar, ty vi styrs hela tiden av rädsla för vad andra ska tycka och tänka om det sätt vi är. Rätten till att utvecklas och leva som en individ är inget någon ska kunna förneka oss, förutsatt att det INTE sker på någon annans bekostnad
Så nu kanske du har fått en liten bild av mitt sätt att se på begreppet klan och dess konsekvenser, men därmed är det inte sagt att det är så i alla lägen, men risken finns och speciellt i ett bristande samhälle där individen försätts under ett tryck vare sig det gäller rent ekonomiskt eller av andra skäl.
=TWP= är
ENDAST ett
TEAM och kommer så att förbli. Med andra ord en grupp vänner som gillar att ha roligt med att spela online på ett respektfullt och underhållande sätt.
Hoppas du tar detta på ett konstruktivt sätt min vän, för jag känner ingen som helst glädje i att såra någon vilket inte är min natur.
OBS! Ovan angivna utsago gällande min syn på begreppet klan är INTE på något sätt riktat mot =[OG]= då jag hitintills ser =[OG]= som ett föredöme i sammanhanget.Mvh. WOLF